Friday, 13 January 2012

TERUKIR DI BINTANG BY YUNALIS ZARAI

video

Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika kau minta satu dunia akan aku coba
Kuhanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia
HATI INI BUKAN MILIKKU LAGI
SERIBU TAHUN PUN AKAN KU NANTI KAN..... KAMU
Sayang ku jangan kau persoalkan siapa dihatiku
terukir dibintang tak mungkin hilang cinta ku padamu.......

UNIQUE ISLAND SHAPE IN THE WORLD

Gambar kat bawah ni adalah pulau2 di serata dunia yang mempunyai bentuk yang unik dan menarik.Ini dapat membuktikan kehebatan kuasa Allah S.W.T. yang berupaya mencipta pulau2 dalam apa2 bentuk sekalipun.


Jom kita saksikan pulau2 yang berbentuk unik ni....



1.Berbentuk Dolphin-Kepulauan Flores

2.Berbentuk orang buka mulut-Kepulauan Sunda,Indonesia


3.Berbentuk Karot-Maldives


4.Berbentuk Boomerang-Laut China Selatan


5.Berbentuk Pokok-Isles of Scilly


6.Berbentuk mata-Maldives
 


7.Berbentuk hati-Croatian Coast


8.Berbentuk paru-paru-Florida


9.Berbentuk kuda laut-Kepulauan Galapalos


10.Berbentuk smiley-Pulau Manukan,Sulug dan Mamutik,Sabah

DESIGN PELIK TETAPI MENARIK

Bangunan2 ini mempunyai reka bentuk yang sangat unik dan menarik.

Jom kita tengok....
1.The Crooked House
Lokasi:Sopot,Poland

2.Basket Bullding
Lokasi:Newark,Ohio


3.Community Bookshelf
Lokasi:Kansas City


4.Guggeinheim Meseum
Lokasi:Bilbao,Spain


5.Ferdinand Cheval's Ideal Palace
Lokasi:Hauterives,France


6.Dancing House
Lokasi:Prague,Czech Republic

7.Lotus Temple
Lokasi:New Delhi,India


8.Cadet Chapel
Lokasi:Colorado Springs,Colo


9.Niteroi Contemporary Art Meseum
Lokasi:Rio de Janeiro,Brazil


10.Cube Houses
Lokasi:Rotterdam,Netherlands


11.Library of Alexandria
Lokasi:Alexandria,Egypt


12.Belarus National Library
Lokasi:Minsk,Belarus


13.Waldspirale
Lokasi:Darmstadt,Germany


14.St. Mary Axe
Lokasi:London


15.Habitat 67
Lokasi:Montreal,Canada


16.The Egg
Lokasi:Albany,New York


17.Flinstone House
Lokasi:Burlingame,Calif


18.Container City 
Lokasi:London

Thursday, 12 January 2012

AP229 BIKIN SLOT (BS) akasia.....





Sinopsis cerita Tentang ELA:


Bermula kisah sedih cinta tiga segi antara ELA lakonan dan dua orang lelaki yang sangat dicintainya, BIXBY dan ABU . ELA dicemburui oleh MILI kerana ELA menjadi rebutan dua lelaki tersebut.


ELA seorang gadis kampung yang disukai ramai kerana perwatakan yang ayu, lembut dan cantik. ELA sudah lama jatuh hati kepada ABU seorang anak kepada Imam di kampung dan bekerja sebagai kerani biasa saja. Manakala BIXBY seorang pemuda yang berasal dari keluarga kaya dan berkelulusan dari luar negara menjadi teman rapat ELA.


ELA bakal melangsungkan pertunangan dengan ABU, BIXBY sedih , namun tetap redha dengan keputusan ELA walaupun dia masih mencintai ELA.


Kisah sedih ELA bermula apabila MILI cuba memerangkap BIXBY dengan memaksa BIXBY menidurinya dalam keadaan mabuk. MILI mengandung tapi BIXBY tidak mahu bertanggugjawab. MILI cuba pulak memerangkap ABU dan akhirnya mereka ditangkap khalwat.


ELA terkejut dan kecewa amat sangat apabila mengetahui tentang hal itu, lebih lebih lagi majlis pertunangan sudah hampir. ELA yang jujur dan baik hati sanggup memaafkan ABU dan mereka bertunang juga akhirnya. MILI tak mengaku kalah dia menyerang ABU semasa majlis pertunangan dan mahu ABU bertanggungjawab. MILI berjaya disatukan dengan ABU tanpa kerelaan ELA.


Dalam keadaan masih sedih mengenangkan nasibnya ,ELA didatangi pula AIMAN dalam hidupnya. AIMAN seorang Jurugambar dari Kuala Lumpur.


Perkenalan AIMAN dengan ELA bermula apabila AIMAN berkunjung ke kampung ELA kerana AIMAN menziarahi pengebumian kawan baiknya. Di situlah AIMAN jatuh cinta pandang pertama dengan ELA. AIMAN sebenarnya digilai oleh DAYAH

Selepas ELA kehilangan ABU dapatkah AIMAN merebut hati dan cinta ELA, adakah cinta ELA dan AIMAN akan terhalang lagi dengan kehadiran DAYAH pulak? Ok sama sama nantikan drama Akasia Tentang ELA ......


AKHIRNYA...


ELA dipanggil berjumpa KU DIYANA, di hadapan AIMAN, Ku AINA dan MIRA, Ku DIYANA bertanya dan meminta ELA memilih, samada ingin di ceraikan atau di madu, setelah dia gagal memberikan zuriat kepada AIMAN.
Apabila ELA sedar AIMAN yang tidak mengindahkannya, ELA tawakal, bersetuju untuk di madukan.
AIMAN tergamam dengan keputusan ELA. Manakala Ku AINA senyuman puas. Akhirnya dia dapat memporak porandakan rumahtangga ELA. Niat untuk kahwinkan AIMAN dengan DAYAH hampir tercapai.


ABU dan BIXBY sangat marah apabila mengetahui yang ELA akan di madukan. Mereka bertindak untuk menyerang AIMAN dan keluarganya.


AIMAN mula bertanya pada ELA, apakah rahsia yang selama ini terpendam, mula lah timbul cerita, bila AIMAN mengetahui yang Ku AINA mengunakan khidmat bomoh.


ABU, BIXBY, MILI muncul di rumah ELA. Mereka bertengkar dan marah2.
AIMAN enggan berkahwin dengan DAYAH. Ku AINA menguggut tak nak mengaku AIMAN anaknya, dalam keadaan kalut dan tegang, ELA muncul dan merelakan AIMAN berkawin lagi kerana dia tidak dapat hidup lama.


p/s: cerita ini adalah rekaan semata* aktress2 dlm citer ni jgn amek hati tau..:)


Credit to azyan untuk gmbr yg anda amek...class uolssss:)






Most Interesting