Thursday 28 April 2011

SAYA budak baru belajar.....

semalam br pas first paper..contech..bsb602..exam seterusnye 10 hari lg..so aku luangkan ms kt entry aku aku cntik kan..n semalam aku download satu software br (br untuk ak sbb aku x advance bab2 ni)..PHOTOSCAPE....
Mulanya x reti..aku terjah je godek bnda ni last2 jd....hehe suke2...aku ingt bnda ni mcm picasa n photoshop mcm sebelum ni....tp lg advance n lgi mudah..korang nt pun leh cuba...mudah je....so ni aku nk tunjuk hasil2 yang aku sempat wat pg ni untuk korang..hehehee

 untuk wat yg mcm ni..mula2 lepas dh download software ni klik kat 'page' then pilih la susunan mana yang korang nk n berkenan..lepas tu drag gambar ynag korang pilih dan susunla....then kalu nk edit klik kat kotak edit..korang leh nk bright kan lg chaya ke???nk jdikan gmbr korang sephia,grayscale,,kecik,besar sume pun boleh....ni aku nk wat kenang-kenangan ..gmbr ni ms travel to journey ap229 d5 ke Singapore.....bulan 3 ari tu....jalan2 smbil belajar...

msti korang pelik...kan..ats frame len ni frame len...ala senang  je korang pun leh pilih frame mn yg korang suke...cuma klik je kt situ..sgt mudah kan....selamat mencuba....ni lak aku azimatkan kenangan kanak2 n time sekolah ..kurus time tu......(tetibe rindu pd kwn2 lama)

pic ni aku edit guna sephia.....kenangan ms aku kt singapore...masa ni kat Marina Bay..cntik SGT permandangan...kalu nk tau ...bangunan disini dibina di atas tanah yng di tambak "embankment"..singapore kn negara yg kecik so x mampu nk tampung penduduk so kena amek la tanah laut untuk dibangunkan.....classs gituuuuuuu..cntik...

dah seronok guna photoscape ni kau teruskan la buang masa n gunakan masa tido aku untuk edit gmbr..klu korang perasan xda pun entry sebelum2 ni pasal kota london...sape sangka di umur 23 aku dapt terbang ke sana..syukur alhmdullillah....kat ats ni gmbr di salford uni...dan londond bridge,royal albert hall dan talfagar square/...ni antara tempat yg sempat aku lawat dlm masa yg singkat di sana....

lg gmbr di burmingham palace.....puteri diana punya road....untuk memperingati beliau..n singa..tu diiiiiiiiiaaaaaaaa singa..walaupun x dpt gmbr ms di Singapore...at least aku ada gmbr di Kota LONDON...hheehehehee





bila dah start aku x reti berenti mengodek sofware ni so jadikan pengulangan di sini.ahhahaha.....aku suka men bnda ni sangat mengasyik kan.....mcm lagu amelina..asyik,,asyik..asyik....
so kesimpulan kt sini,korang pun cubala juga photoscape...time lapang...tp jgn lupa keja orang (mcm aku kena prepare for  second paper n third..betul2 mencabar.)....da....sekian untuk entry kali ni.....salam........

No comments:

Post a Comment

Most Interesting