Tuesday 10 May 2011

cerpen:story of my life FINAL - title: nelly yasmeen@jia

SITUASI 5-TAMAT

Selesai bersalam dengan semua orang..dengan berat hati,Nelly melangkah kaki ke tempat pemeriksaan tiket..TERDENGAR  juga suara mamanya yang menyuruhnya telefon setelah sampai…dan jaga diri…

Dalam KAPAL terbang,bermacam-macam wajah ornag yang disayangi terpampang difikiran…Tiba-tiba di teringatkan Fredo,”Mungkin ada orang akan memberitahunya.”Maafkan aku Fredo..aku terpaksa pergi untuk mencapai cita-citaku di menra gading dan juga janjiku pada papaku aku terpaksa melupakan perasaaan ku terhadapmu..Ku harap kau dapat melupakan diriku dan mencari orang lain kerana kau mungkin akan bosan dan letih menungguku selama 5 tahun,”……….


Kedatangan pramugara kacak yang bertanyakan pesanan menyebabkan lamunanku terhenti..
Lantas Nelly menggelengkan kepala bermaksud tidak mahu apa-apa.Pramugara itu pun beredar kepada penumpang yang lain.

Sepanjang perjalanan itu,Nelly hanya melelapkan mata sambil berharap mimipi indah muncul…    Semoga impian untuk menjadi peguan bertauliah menjadi kenyataan..”Fredo,ah!!!..Biarkan dulu..mungkin ada jejaka tampan menungguku di AUSTRALIA.dan pasti ada episode yang lebih menarik.”detik hatinya.

Dan KALI ini BIARLA PAPA DAN MAMA MERESTUINYA…..




P/S:harap para pembaca menyukai cerpen berunsur novel ini..nak kutuk bleh..tp jauh sikit…nanti ade kena penampar cm Nelly kot..OKEY harap anda terhibur….

*cerita ni aku create tentang kisah aku dan dia suatu ketika dulu…..tp aku ubah watak dan jalan ceritanya bagi menghormati orang dalam watak2 ni…memang impian aku untuk jadi peguam satu masa dahulu…dan aku Berjaya melanjutkan pelajaran di Uitm PERAK dalam bidang UKUR BANGUNAN…6 thun di sini.”.fredo” telah pun menemui ratu hati nya…..dan aku…masih sendiri…..tidak pernah menemui cinta sejati….:)tp aku bahagia….dapat membanggakan mak dan abah….walaupun abah x sempat hadir ke majlis aku menerima selimpang anugerah Naib CANSELOR….tp aku tahu abah tetap bangga walau pun dia xde lagi di sisiku…SEMOGA ROH ABAH dicucuri RAHMAT…..al-fatihah….!!!!!


*******************************************************************************
 hontoni arigato gozaimasu jia-chan.. ^^ 

No comments:

Post a Comment

Most Interesting